واشر سر سیلندر :

 این واشر بین سیلندر و سر سیلندر قرار گرفته و از نظر کلی دارای اهمیت بسزائی می باشد، جنس آن دارای ترکیباتی از فلز و مواد نسوز ساخته می شود تا بتواند در مقابل حرارت مقاومت کند، واشر سر سیلندر از سه لایه تشکیل شده است: لایه مسی،لایه مقوائی مخصوص نسوز (آسبست) و لایه فولادی،بعضی از واشر ها نیز فقط از دو لایه ساخته می شوند، بعضی از واشر سر سیلندرها را از آلیاژ آلمینیوم و کرم می سازند که در مقابل حرارت ودر مقابل نیروی فشار ، مقامت زیادتری را از خود نشان دهند.

 نکته 

آسبست (آسبزست) :در کوههای کانادای آمریکا کشف شده که یک عنصر است و در ساخت لنتها و صفحه کلاج و واشرسر سیلندر استفاده می شود و دمای ذوب آن 16222 درجه  می باشد.

 

علت انتخاب واشر سر سیلندر:

الف— مهمترین علت انتخاب واشر سرسیلندر انتخاب مس در ساختمان واشر سر سیلندر، استفاده از حالت انعتاف پذیری و نرمی آن است که در آب بندی دو قطعه سیلندر و سر سیلندر موثر می باشد.

ب— مقوای نسوز بین دو لایه مسی و فولادی قرار می گیرد تا مقاومت واشر را در مقابل حرارت افزایش دهد.

ج— انتخاب ورقۀ فولادی برای این است که مقاومت واشر را در مقابل حرارت زیاد تر نماید، چون گرمترین قسمت موتور حدودآ کمی بالا تر از واشر سر سیلندر ، یعنی محفظۀ انفجار و قسمت بالای پیستون می باشد.

د— سوراخهای تعبیه شده درواشر سرسیلندر، درست به تعداد سوراخ های سیلندرهای یک موتور و به اندازۀ قطر خارجی پیستون موتور می باشد.

ح— مجرای آب و روغن نیز بطور جدا گانه در سرسیلندر و هم در واشر سرسلندر و هم خود بدنه سیلندر، بر روی هم منطبق هستند.

 

کار واشر سر سیلندر

1) جلوگیری از مخلوط شدن آب و روغن.

2) جلوگیری از خروج کمپرس

3)  آبندی نمودن سرسیلندر به بدنه سیلندر

 

شرایط یک واشر سرسیلندر خوب

1- حرارت زیادی را تحمل کند

2- قابل جوش و آبندی باشد

3- قابل لهیدگی باشد

4--سبک و ارزان باشد.

 

 

طریقه صحیح بستن واشرسیلندر

1__ با توجه به ممطالب بالا ، رویۀ مسی واشر نسبت به طراحی کارخانه همیشه به طرف بالا، یعنی به طرف سرسیلندر، و لایه فولادی آن روی بدنه سیلندر قرار می گیرد، در واشرهائیکه از دو لایه تشکیل شده اند نیز لایه مسی به سمت بالا قرار گرفته که برای شناسای کلمه top ) ( نیز روی واشرها حک شده و نشانگر سطح روئی و بالائی واشر سر سیلندر می باشد.

2__ واشر سرسیلندر را باید به مقداری خیلی کمی با گریس چرب کرد،(به اندازۀ چرب کردن دست با کرم).

3__ همیشه پیچهای سرسیلندر را از وسط به طرفین (به شکل مارپیچ) سفت می کنند تا واشر به حالت کشیدگی کامل روی سرسیلندر قرارگیرد. ( هر بار که سرسیلندر باز می شود تعویض واشر الزامی است، همچنین بهتر است تمامی واشرها بعد از باز شدن تعویض شود.

4ــ برای سفت کردن پیچهای سرسیلندر از آچار بوکس های درجه دار (ترک متر) استفاده می شود (گشتاور بر پیچها طبق کاتالوگ موتور مشخص می شود.






شرکت آرمین الکترونیک

مرکز تعمیرات فوق تخصصی ECU

www.AHWAZ-ECU.BLOGFA.COM

تعميرات تخصصي بي اس اي BSI

تعميرات تخصص بي اس ام BM34

تعميرات تخصصي کيلومتر AMPER

تعميرات تخصصي انواع ايسيو.... ECU SAGEM

تعميرات تخصصي انواع ايسيو....ECU SEMENS

تعميرات تخصصي انواع ايسيو....ECU SL96

تعميرات تخصصي انواع ايسيو.... ECU BOUCH

تعميرات تخصصي انواع ايسيو.... ECU VALEO



+ نوشته شده توسط محمود ارمین فر در پنجشنبه دوازدهم بهمن 1385 و ساعت 3:41 قبل از ظهر |


Powered By
BLOGFA.COM


getData() If Session("Basket") Is Nothing Then InitializeBasket() End If

فروش دستگاه دياگ با تخفيف ويژه

طرح زمستانه

تلفن تماس: 09335330155 - 2234274-0611

شرکت آرمین صنعت